torsdag den 10. september 2015

Indretning af akvarium

Mine fisk er i et akvarium hvor der kan være 21 L vand, hvilket egentligt ikke er nok til 4 slørhaler, da man siger de mindst skal have 80 L, vand til den første fisk, hvorefter der tilføjes 40 L, for hver fisk. 
Da slørhaler er en koldtvandsfisk, må temperaturen i vandet ikke være over 23 grader. 



Vandoverfladen i akvariet er forholdsvis stor, hvilket er vigtigt fordi der ingen pumpe er og, 90% af ilten til fiskene kommer gennem overfladen. Derfor jeg også har valgt at stille to planter i akvariet som også er med til at tilføre ilt til vandet.


 

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg er slørhaler altædende og de spiser de meste man tilbyder dem. Derfor skal man have hårdføre planter, eftersom de godt kan finde på at spise planterne. De to planter jeg har i mit akvarium hedder Anubias, og det er nogle af de planter slørhaler ikke spiser.
På billedet nedenunder ses i det mad jeg giver mine slørhaler, maden er i pilleform.



2 kommentarer:

  1. Hej Pernille! Dejligt at de at der fortsat er liv i slørhalerne;-) Glæder mig til at høre mere om slørhalerne og de pædagogiske muligheder i sådan et dyrehold. Mvh Ib

    SvarSlet
  2. Hej Pernille! Dejligt at de at der fortsat er liv i slørhalerne;-) Glæder mig til at høre mere om slørhalerne og de pædagogiske muligheder i sådan et dyrehold. Mvh Ib

    SvarSlet